جستجو در سایت

ورزش صبحگاهی و کاهش خطر ابتلا به سرطان

ورزش صبحگاهی و کاهش خطر ابتلا به سرطان
مهر ۳۰, ۱۳۹۹

به گزارش مدیکال نیوز تودی؛ نتایج تحقیقات نشان داده است که میزان خطر ابتلا به انواع سرطان میان افرادی که بین هشت تا ده صبح ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که در ساعات آخر روز به ورزش می‌روند به مراتب کمتر است. این تحقیق که در مجله بین المللی سرطان منتشر شده است، احتمالاً به فرایند تحقیقات پیرامون رابطه میان زمان انجام ورزش به عنوان راهی برای کاهش خطر سرطان کمک میکند.

سرطان، خواب و ورزش

طبق تحقیقات، انجام ورزش‌های تفریحی میتوانند خطر ابتلا به سرطان در افراد را با کاهش چشمگیر مواجه کنند. نتیجه این تحقیقات، به علت افزایش شمار قربانیان و مبتلایان سرطان در جهان اهمیت شایان توجهی دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، دانشمندان تخمین می‌زنند که تا پایان سال جاری میلادی، ۱.۸۰۶.۵۹۰ نفر به سرطان مبتلا شده و ۶۰۶ هزار و ۵۲۰ نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

با توجه به تعداد زیاد افراد مبتلا به سرطان، حتی یک تغییر ساده مثل دقت در انتخاب ساعات انجام ورزش می‌تواند سهم قابل توجهی در کاهش تاثیر سرطان بر کلیت جوامع داشته باشد.

از سال ۲۰۱۸، حداقل ۴۶.۷% از بزرگسالان در آمریکا طی سال ورزش هوازی نداشته‌اند. لذا رعایت دستورالعمل‌های پیشنهاد شده در انجام ورزش میتواند اثر ملموسی بر پیشگیری از سرطان در جامعه بیافریند.

همچنین شواهدی یافت شده است که نشان میدهد «ریتم شبانه‌روزی» فرد با احتمال ابتلا به سرطان ارتباط مستقیم دارد. عبارت ریتم شبانه‌روزی، به فرآیندهای بیولوژیکی اشاره دارد که بر چرخه خواب و بیداری فرد تاثیر می‌گذارند.

آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، فعالیتی مانند شیفت کاری شبانه که ریتم شبانه‌روزی فرد را مختل می‌کند، به عنوان یک عامل سرطان‌زا برای بشر معرفی کرده است.

به طور خاص، دانشمندان نشان داده‌اند که ورزش همچنین با ریتم شبانه‌روزی فرد ارتباط دارد. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است، ورزش روزانه می‌تواند به بهبود ریتم شبانه‌روزی کمک کرده و اثرات سؤ مربوط به اختلال در الگوی خواب را کاهش دهد.

با توجه به اینکه ورزش می‌تواند به طور بالقوه خطرات ناشی از سرطان را کاهش داده و ریتم شبانه‌روزی را تنظیم کند، لذا دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که زمان انجام فعالیت بدنی ممکن است بر خطر ابتلا به سرطان اثرگذار باشد.

پایان خبر./

ارسال نظر

*

code