جستجو در سایت

جدیدترین دستورالعملهای غربالگری سرطان دهانه رحم ( ACS )

جدیدترین دستورالعملهای غربالگری سرطان دهانه رحم ( ACS )
مهر ۹, ۱۳۹۹

دستورالعملهایی که به طور گسترده برای غربالگری سرطان دهانه رحم مورد استفاده قرار می گرفت تغییر کرده و سن شروع غربالگری و استفاده از آزمایش HPV به عنوان آزمایش غربالگری اولیه توصیه شده است.
غربالگری معمول سرطان دهانه رحم در پیشگیری از سرطان دهانه رحم و مرگ و میر ناشی از آن بسیار موثر است. در تاریخ ۳۰ ژوئیه ، انجمن سرطان آمریکا (ACS) دستورالعمل جدیدی را برای غربالگری سرطان دهانه رحم منتشر کرد که از چند جهت با توصیه های قبلی ACS متفاوت است.

غربالگری سرطان دهانه رحم
دستورالعمل جدید انجمن سرطان آمریکا دارای دو تفاوت عمده با دستورالعمل های قبلی است. یکی شروع غربالگری در سنین کمی بالاتر و دیگری توصیه ترجیحی نوعی تست غربالگری به نام تست HPV.
ACSغربالگری سرطان دهانه رحم را با آزمایش HPV هر ۵ سال از ۲۵ تا ۶۵ سالگی توصیه می کند. اگر آزمایش HPV به تنهایی در دسترس نباشد ، آزمایش HPV / Pap cotest هر ۵ سال یا آزمایش پاپ هر ۳ سال یکبار می تواند انجام شود .

۲۰۲۰ ACS

۲۴-۲۱ سالگی عدم نیاز به غربالگری

۲۹-۲۵ سالگی تست HPV هر ۵ سال (ارجح)
HPV / Pap هر ۵ سال (قابل قبول)
تست پاپ هر ۳ سال (قابل قبول)

۶۵-۳۰ سالگی تست HPV هر ۵ سال (ارجح(
HPV / Pap هر ۵ سال (قابل قبول)
تست پاپ هر ۳ سال (قابل قبول)

۶۵ سالگی و بالاتر در صورت نرمال بودن نتیجه چند آزمایش – عدم نیاز به غربالگری

چه تفاوتی بین آزمایش HPV ، تست Pap و تست HPV / Pap وجود دارد؟

آزمایش پاپ ، که اغلب پاپ اسمیر نامیده می شود ، سلولهای غیرطبیعی را که می توانند منجر به سرطان دهانه رحم شوند کشف می کند. آزمایش HPV نیز برای جستجوی ویروس پاپیلومای انسانی انجام می شود ، ویروسی که می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود.در تست HPV / Pap ، آزمایش HPV و تست پاپ با هم انجام می شود. در مطب پزشک ، آزمایش HPV و تست پاپ با جمع آوری نمونه از سلول های دهانه رحم انجام می شود.آزمایش پاپ برای سالها اصلی ترین پایه غربالگری سرطان دهانه رحم بوده است.آزمایش های HPV روش جدیدتری برای غربالگری سرطان دهانه رحم است. دو آزمایش HPV توسط سازمان غذا و دارو (FDA) به عنوان آزمایش اولیه HPV تأیید شده است ، به این معنی که بخشی از آزمایش HPV / Pap نیست.

چرا در دستورالعمل جدید آزمایش HPV بیش از تست پاپ یا HPV / Pap cotest توصیه شده است؟

هر سه آزمایش می توانند پیش سازهای سرطان دهانه رحم را قبل از ابتلا به سرطان کشف کنند. اما مطالعات نشان داده است که آزمایشات HPV دقیق تر و قابل اعتمادتر از آزمایشات Pap است. همچنین ، با آزمایش HPV می توان احتمال ابتلا به بیماری رد کرد تا نیازی به تکرار آزمایش نباشد.اگرچه آزمایش پاپ منجر به کاهش چشمگیر میزان ابتلا به سرطان دهانه رحم و مرگ ناشی از بیماری شده است ، اما محدودیت هایی دارد. تست پاپ در مقایسه با آزمایش HPV حساسیت کمتری دارد ، بنابراین ممکن است برخی از پیش سازهای سرطان کشف نشوند و اغلب آزمایش تکرار شود. همچنین ، آزمایش پاپ طیف وسیعی از تغییرات غیرطبیعی سلول ، از جمله برخی تغییرات جزئی را که با HPV ارتباط ندارند ، تشخیص می دهند. بنابراین ، بسیاری از افرادی که نتیجه آزمایش پاپ غیر طبیعی دارند ، احتمال بسیار کمی برای ابتلا به سرطان دهانه رحم دارند. آزمایش HPV / Pap فقط کمی حساس تر از آزمایش HPV است و بسیاری از تغییرات جزئی را تشخیص می دهد که خطر تبدیل شدن آنها به سرطان بسیار کم است.

ارسال شده در تازه ها

ارسال نظر

*

code