جستجو در سایت

از هر ۳ بیمار نجات یافته از سرطان ، یک نفر مبتلا به درد مزمن است

از هر ۳ بیمار نجات یافته از سرطان ، یک نفر مبتلا به درد مزمن است
مهر ۱۱, ۱۳۹۹

گزارشی از سوی محققان مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering ، دانشگاه ویرجینیا و انجمن سرطان آمریکا منتشر شده که نشان می دهد حدود یک سوم نجات یافتگان از سرطان (۳۴.۶٪) مبتلا به درد مزمن هستند که تقریباً دو برابر میزان درد مزمن در کل جمعیت ایالات متحده است. این گزارش در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است .
درد مزمن یکی از رایج ترین عوارض جانبی طولانی مدت در درمان سرطان است و با کیفیت پایین زندگی ، احتمال کمتر ادامه برنامه های درمانی و هزینه های بالاتر مراقبت های بهداشتی همراه است.
در این مطالعه دو نوع درد تعریف شده است : درد مزمن و درد مزمن با شدت زیاد. درد مزمن به معنای داشتن درد در اکثر روزها یا هر روز در ۶ ماه گذشته بود. درد مزمن با شدت زیاد ، فعالیتهای روزانه را محدود می کند.محققان از داده های نظرسنجی ملی مصاحبه سلامت (۲۰۱۶-۲۰۱۷) استفاده کردند و ۴۵۲۶ نجات یافته را شناسایی کردند. یک سوم آنها (۳۴.۶٪) گزارش کردند که درد مزمن دارند. اگر این نرخ در کل کشور اعمال شود ، حدود ۵.۴ میلیون نجات یافته از سرطان را نشان می دهد. تقریباً از هر ۶ نجات یافته یک نفر (۱۶٪) درد مزمن با شدت زیاد را گزارش کرده است.نرخ هر دو نوع درد در بین افراد با سطح تحصیلات کمتر از دبیرستان ، درآمد کمتر ، افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله تحت پوشش بیمه عمومی و افرادی که شغل درآمدزا نداشتند ، در بیشترین میزان بود. هیچ ارتباطی بین زمان تشخیص و نوع درد وجود نداشت ، اما نجات یافتگانی که سرطان استخوان ، کلیه ، گلو و رحم داشتند بیشترین گزارش درد را داشتند.
به گزارش Xuesong Han ، PhD ، محقق انجمن سرطان آمریکا این میزان بالا نشان می دهد که مراکز درمانی می توانند عوارض جانبی مرتبط با سرطان را بهتر مدیریت کنند. همچنین پیشنهاد می شود که پزشکان باید حتی سالها پس از درمان بیماری در مورد عوارض جانبی با بیماران صحبت کنند.

بسیاری ازنجات یافتگان کمکی برای مقابله با عوارض جانبی دریافت نمی کنند.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که برخی بیماران اطلاعاتی را که بتواند به آنها کمک کند تا با عوارض جانبی مهم کنار بیایند دریافت نمی کنند . محققان دریافتند که ۳۰٪ تا ۵۰٪ بیماران مبتلا به سرطان پستان یا روده بزرگ که در مراکز سرطان تحت درمان قرار می گیرند با پزشکان خود مکالمه ای نداشته اند و درباره درد ، خستگی یا ناراحتی عاطفی ناشی از سرطان و همچنین درمان سرطان مشاوره ای نداشته اند.
مقاله محققان انجمن سرطان آمریکا ، انستیتوی ملی سرطان ، دانشگاه اموری ، انجمن حمایت از سرطان و کالج جراحان آمریکا در ۱۷ مه ۲۰۱۹ در Journal of Clinical Oncology منتشر شده است .
محققان ۲۴۸۷ بررسی را که از بیماران مبتلا به سرطان پستان یا روده بزرگ در مورد عوارض جانبی و نوع مراقبت از آنها تهیه شده بود از ۱۷ مرکز سرطان در ایالات متحده جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد ۶۱٪ افراد درد را تجربه می کنند ، اما فقط ۵۸٪ از آنها برای درد کمک دریافت می کنند. ۷۴٪ بیماران خستگی را گزارش کردند اما فقط ۴۰٪ راهنمایی مورد نیاز برای مقابله با آن را دریافت کردند و ۴۶٪ احساس افسردگی داشتند و ۴۵٪ آگاهی مورد نیاز برای مقابله با آن را کسب کردند .

ارسال شده در تازه ها

ارسال نظر

*

code