جستجو در سایت

ارتباط بار ویروسی COVID-19 و میزان مرگ و میر بیماران بستری در بیمارستان مبتلا به کرونا و سرطان

ارتباط بار ویروسی COVID-19 و میزان مرگ و میر بیماران بستری در بیمارستان مبتلا به کرونا و سرطان
مهر ۱۱, ۱۳۹۹

یافته های تحقیقات جدید که در نشریه Cell Press منتشر شده نشان می دهد میزان بالای بار ویروسی با افزایش خطر مرگ ومیر بیماران سرطانی و غیر سرطانی مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند همراه است . در میان بیماران بستری مبتلا به COVID-19 ، افراد مبتلا به سرطان خون که اخیراً تحت درمان قرار گرفته اند ، دچار بالاترین سطح سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-2) می شوند.
نویسنده ارشد مطالعه Michael Satlin ، استادیار پزشکی در بخش بیماری های عفونی در مرکز پزشکی Weill Cornell Medicine نیویورک می گوید: ” این اطلاعات به مراقبین کمک می کند تا برای بیماران مبتلا به سرطان که مبتلا به COVID-19 هستند و یا بیمارانی که نیاز به نظارت بیشتر در هنگام بستری در بیمارستان دارند و یا در مواقع کمبود داروهای ضد ویروسی جدید تصمیم گیری کنند . ”
تا تاریخ ۱۵ سپتامبر ، COVID-19 بیش از ۲۷ میلیون نفر را در جهان مبتلا به بیماری کرده و منجر به فوت ۹۰۰۰۰۰ نفر شده است. گزارش های اولیه حاکی از آن است که احتمال ابتلا به نوع شدید COVID-19 در بیماران مبتلا به سرطان بیشتر از سایر بیماران است.

بار ویروسی زیاد SARS-CoV-2 هنگام ورود بیماربه بخش اورژانس بیمارستان با میزان مرگ و میر بیماران بستری در بخش های جنرال ارتباط دارد. محققان از دو آزمایش استاندارد تشخیصی برای اندازه گیری مقدار SARS-CoV-2 در نمونه های سواب نازوفارنکس که در هنگام پذیرش در سه بیمارستان شهر نیویورک بین ۱۵ مارس تا ۱۴ مه سال ۲۰۲۰ به دست آمده استفاده کردند. صد نفر از بیماران مبتلا به سرطان فعال بودند و ۲۹۱۴ بیمار مبتلا به سرطان نبودند. در میان بیماران سرطانی ، برخی مبتلا به تومورهای توپر و برخی دیگر مبتلا به سرطان خون بودند که بر خون ، مغز استخوان و غدد لنفاوی – اندام هایی که بخشی از سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند تأثیر می گذارد .
نیمی از بیماران مبتلا به بدخیمی هماتولوژیک بار ویروسی بالایی داشتند ، در حالی که این میزان در بیماران غیرسرطانی تقریباً ۳۰٪ بود . در میان بیماران مبتلا به بدخیمی هماتولوژیک ، بیمارانی که شیمی درمانی یا درمان هدفمندی را در طی شش ماه گذشته انجام داده اند ، دارای بار ویروسی به مراتب بالاتری نسبت به جمعیت بستری در بخش های عمومی با COVID-19 داشتند .این یافته ممکن است ناشی از نقص سیستم ایمنی که توسط بدخیمی های خونی یا روش های درمانی تجویز شده باشد که می تواند توانایی مهار تکثیر SARS-CoV-2 را کاهش دهد .

Lars Westblade ، نویسنده مقاله و دانشیار پاتولوژی در مرکز پزشکی ویل کرنل معتقد است برای ارزیابی قطعی این مسئله که آیا میزان مرگ و میر این بیماران هنگام بستری شدن با ابتلا به COVID-19 افزایش یافته است ، مطالعات اضافی با حجم نمونه بیشتر از بیماران مبتلا به بدخیمی های خونریزی دهنده مورد نیاز است .

به طور کلی ، میزان مرگ و میر در بیماران با بار ویروسی بالا در بیمارستان ۳۸.۸٪ ، میزان مرگ و میر در میان بیماران با بار ویروسی متوسط ۲۴.۱ % و در میان بیماران با بار ویروسی کم ۱۵.۳ % بود. بیماران سرطانی الگوی مشابهی را نشان دادند که میزان مرگ و میر در آنها به ترتیب ۴۵.۲٪ ، ۲۸.۰٪ و ۱۲.۱٪ بود. بار ویروسی زیاد در بیماران مبتلا به سرطان با افزایش مرگ و میر در بیمارستان نسبت به بارهای کم ویروسی همراه است. این یافته حتی پس از تطبیق فاکتورهایی مانند سن و نیاز به اکسیژن طی سه ساعت پس از ورود به بخش اورژانس از نظر آماری قابل توجه است.

ارسال شده در تازه ها

ارسال نظر

*

code