جستجو در سایت

آزمایشات نویدبخش یک نوع واکسن درباره سه نوع سرطان کشنده

آزمایشات نویدبخش یک نوع واکسن درباره سه نوع سرطان کشنده
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰

به گزارش نشریه اکسپرس؛ با تلاش محققان، نوعی واکسن درحال تولید است که میتواند سلول‌های سرطانی را «ردیابی و نابود» کند. واکسن فوق، این کار را با تقویت سیستم ایمنی بدن انجام می‌دهد. واکسن جدید، ژن KRAS را هدف قرار می‌دهد که در سرطان‌های ریه، روده و لوزالمعده جهش یافته و موجب مرگ سالیانه بیش از ۶۰ هزار نفر در انگلستان می‌شود.

دکتر راشل امبر، از موسسه درمانی فرانسیس کریک در لندن در اینباره می‌گوید: «اگر ژن KRAS به خوبی کار نکند، موجب می‌شود تا سلول‌های بدن شروع به تکثیر و تبدیل شدن به سلول سرطانی کنند. واکسن جدیدی که در حال کار بر روی آن هستیم، میتواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند تا سرعت تکثیر این سلول‌ها را کم کند».

وی ادامه داد: «ما میخواستیم ببینیم که آیا می‌توانیم از این دانش-تولید واکسن برای تقویت سیستم ایمنی بدن- برای ایجاد یک واکسن سرطانی استفاده کنیم که نه تنها برای درمان سرطان استفاده شود، بلکه طول عمر و پایداری بالایی در بدن افراد نیز داشته باشد».

دکتر امبر در ادامه می‌افزاید: «در جریان آزمایشات مشخص شده است که تزریق این واکسن بر روی موش‌های آزمایشگاهی، ضمن بروز عوارض جانبی بسیار کم، واکنش مثبت بالایی نیز در بدن ایجاد کرده است». اگر این واکسن به نتیجه برسد، گام بسیار مهمی در چگونگی پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه توسط سیستم ایمنی فرد خواهد بود.

نتایج این سری آزمایشات، در سی و دومین سمپوزیوم اهداف مولکولی و درمان سرطان موسوم به EORTC-NCI-AACR در اختیار متخصصان قرار گرفته است.

پایان خبر./

ارسال نظر

*

code