جستجو در سایت

کادمیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش دهد

کادمیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش دهد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۶

نتایج یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده است که سطح بالای کادمیوم احتمال ابتلا به سرطان رحم را افزایش می دهد.
سرطان رحم ، ازسرطان های شایع دستگاه تولید مثل در زنان است. یافته های مطالعات انجام شده در دانشگاه میسوری نشان می دهد که کادمیوم که یک فلز سمی “بسیار پایدار” است که در طول زمان در بدن تجمع پیدا می کند. قرار گرفتن در معرض کادمیوم اثرات نامطلوبی بر سلامتی، از جمله آسیب کلیه، اختلال در تعادل کلسیم و افزایش خطر سرطان لوزالمعده، سرطان پستان و سرطان رحم دارد.
منابع غذایی کادمیوم شامل جگر، قلوه، میگو، خرچنگ وغلات هستند.
دخانیات دومین منبع غیر شغلی کادمیوم است . گیاه توتون ، کادمیوم را به راحتی از خاک جذب می کنند. میزان کادمیوم موجود در ادرار افراد سیگاری دو برابرافراد غیر سیگاری است.
کادمیم اثرات مشابهی با استروژن در بدن ایجاد می کند که توجیه کننده ارتباط آن با سرطانهای وابسته به هورمون است. شیوع سرطان رحم در افراد با سطح بالای کادمیوم به میزان ۲۲ درصد بیشتر است . انجام مطالعات بیشتردر آینده برای یافتن شواهد مشابه مورد نیاز است .
به منظور محدود کردن مواجهه با کادمیوم میتوان از مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود سیگار دست دوم اجتناب کرد و همچنین مصرف مواد غذایی حاوی کادمیوم را در حد تعادل حفظ کرد – به خصوص در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان رحم ، دیابت و یا چاقی دارند .

منبع :
http://www.medicalnewstoday.com

ارسال شده در تازه ها

ارسال نظر

*

code