جستجو در سایت

غربالگری سرطان‌های پستان و گردن رحم

غربالگری سرطان‌های پستان و گردن رحم
دی ۲۵, ۱۳۹۵

غربالگری سرطان‌های پستان و گردن رحم

مهم‌ترین پیام برای زنان این است که با انجام ماموگرام خطر مرگ ناشی از سرطان پستان کاهش می‌یابد، و با انجام پاپ اسمیر می‌توان از سرطان گردن رحم پیشگیری نمود، و به این ترتیب مرگ‌ومیر ناشی از سرطان گردن رحم را کاهش داد. زنان باید در غربالگری هر دو بیماری شرکت کنند.

همه زنان تشویق می‌شوند که از سن ۴۰ سالگی با پزشکان خود در باره ماموگرافی صحبت کنند تا از فوائد و خطرات بالقوه آن مطلع شوند، و تعیین کنند چه چیزی برای آنها از همه بهتر است؛ و همه زنان، حداکثر پس از رسیدن به سن ۵۰ سالگی، باید به‌طور منظم تست ماموگرافی را انجام دهند. همچنین متخصصان همه زنان را تشویق می‌کنند که از سن ۲۱ سالگی به‌طور منظم تست پاپ اسمیر مربوط به غربالگری سرطان گردن رحم را انجام دهند.

واقعیت این است که در حال حاضر تعداد بسیار معدودی از زنان به‌طور منظم در ارتباط با این سرطان‌ها غربالگری می‌شوند. بیش از یک سوم از زنانی که باید در ارتباط باسرطان پستان غربالگری شوند تست ماموگرافی را به‌طور منظم انجام نمی‌دهند. در مورد سرطان گردن رحم ، تقریباً ۲۰ درصد زنان بین سنین ۱۸ و ۶۴۴ سال از انجام پاپ اسمیر خودداری می‌کنند.

زنان باید در ارتباط با این دو بیماری غربالگری شوند، و هیچ مانعی نباید از انجام غربالگری از سن ۴۰ سالگی در مورد سرطان پستان، و از انجام غربالگری در سن ۲۱ سالگی در مورد سرطان گردن رحم (یا، اگر پزشک به دلایل پزشکی توصیه کند، در سن پایین‌تر) جلوگیری نماید.

شواهد گسترده‌ای کارآیی این ابزارهای غربالگری را نشان می‌دهد. با انجام غربالگری که به صورت کار عادی یا روتین با استفاده از ماموگرافی انجام شود، می‌توان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان را، بسته به سن زنان، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش داد. در طی ۳۰ سال گذشته، کاربرد گسترده پاپ اسمیر به کاهش ۵۰۰ درصدی موارد بروز سرطان گردن رحم در ایالات متحده منجر شده است؛ امروزه اکثر موارد مرگ‌ومیر ناشی از سرطان گردن رحم در بین زنانی اتفاق می‌افتد که غربالگری نمی‌شوند یا کم‌تر از دفعات توصیه شده غربالگری می‌شوند.

ارسال شده در مجموعه مقالات

ارسال نظر

*

code