جستجو در سایت

آسپرین به جلوگیری از پیدایش آدنوم­های روده بزرگ و راست روده کمک می‌کند

آسپرین به جلوگیری از پیدایش آدنوم­های روده بزرگ و راست روده کمک می‌کند
بهمن ۹, ۱۳۹۵

آسپرین به جلوگیری از پیدایش آدنوم­های روده بزرگ و راست روده کمک می‌کند.

Aspirin Helps Prevent Colorectal Adenomas

CancerConsultants.com

طبق نتایج مطالعه منتشر شده در ژورنال انجمن ملی سرطان استفاده روزانه آسپرین ممکن است خطر آدنوم‌های روده بزرگ و راست روده، به‌ویژه ضایعات پیشرفته را کاهش دهد.

سرطان روده بزرگ و راست روده، نوعی سرطان است که در مراحل ابتدایی از طریق غربالگری خیلی قابل پیشگیری و قابل درمان. در اکثر موارد، سرطان روده بزرگ از رشدهای کوچکی، یا پولیپ‌های کوچکی، در روده بزرگ که آدنوم نامیده می‌شوند، توسعه می‌یابد. هر قدر آدنوم بزرگ‌تر باشد، بیشتر احتمال دارد که سرانجامسرطانی شود.

کسانی که آدنوم دارند در خطر افزایش یافته توسعه آدنوم های بعدی و نیز سرطان روده بزرگ هستند. در نتیجه افراد برای انجام غربالگری دقیق‌تر، مثل کولونوسکوپی که در آن آدنوم ها به‌منظور پیشگیری از اینکه آنها ممکن است به سرطان تبدیل شوند، برداشته می‌شوند، همواره مورد تشویق قرار گرفته‌اند. به‌علاوه، پژوهشگران به ارزیابی نقش رژیم غذایی و عوامل پیشگیری‌کننده دیگر، که ممکن است به کاهش بروز آدنوم هاو سرطان روده بزرگ کمک کنند، ادامه می‌دهند.

پژوهشگران روی اطلاعات همه آزمایش‌های تصادفی بی‌نام مضاعف کنترل شده با دارونما که استفاده از آسپرین را برای پیشگیری از آدنوم های روده بزرگ و راست روده ارزیابی می‌کردند، متاآنالیز انجام دادند. اطلاعات شامل ۴ پژوهش‌ بالینی با شرکت‌ جمعاً ۲۹۶۷ نفر بود. این شرکت‌کنندگان، ۸۱ تا ۳۲۵ میلی‌گرم آسپرین در روز دریافت می‌کردند. در میان ۲۶۹۷ شرکت‌کننده‌ای که پیگیری کولونوسکوپی را بعد از آزمایش تصادفی انجام دادند، در ۳۷% آنهایی که دارونما مصرف کرده بودند، و در ۳۳% آنهایی که از آسپرین استفاده کرده بودند، آدنوم پیدا شد. (ضایعات پیشرفته در به ترتیب ۱۲% و ۹% پیدا شدند).

پژوهشگران نتیجه گرفتند که «آسپرین برای پیشگیری پولیپ‌های آدنوماتوز روده بزرگ و راست روده، در افرادی با سابقه این ضایعات مؤثرتر است.»

ارسال شده در مجموعه مقالات

ارسال نظر

*

code