جستجو در سایت

روغن پالم در نوتلا

روغن پالم در نوتلا
بهمن ۹, ۱۳۹۵

استفاده از روغن پالم درمارگارین ،انواع شکلات، بستنی،کیک و شیرینی و هزاران محصولات دیگر رایج شده است.اما تمرکز بر نوتلا تا حدودی به دلیل نام تجاری معروف آن و تلاش تبلیغاتی تولید کننده در اطمینان دادن به مردم برای سالم بودن این محصول است. به نظر می رسد این کار نتیجه معکوس داده است.

چه چیزی در روغن پالم وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟
آلاینده ها در اکثر روغن های گیاهی یافت میشود، اما روغن پالم حاوی سطوح بالاتری از این مواد است. این آلاینده ها در روغن خام وجود ندارد . در تهیه غذاهای فرآوری شده روغن در دمای بالا ۲۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می شود تا بو و رنگ آن خارج شود . glycidyl fatty acid esters (GE) مشتق از glycodil است که در روغن های گیاهی وجود دارد . در مطالعات آزمایشگاهی ، مواجهه مکرر با این ماده باعث تخریب اطلاعات ژنتیک سلولی و افزایش بروز تومورها درموش می شود . مواجهه مکرر با این ماده به خصوص در کودکان مضر است .

چرا تولید کنندگان از یک روغن سالم تر استفاده نمی کنند ؟ به نظر می رسد تنها پاسخ جنبه مالی این مسئله است . روغن های جایگزین مانند روغن آفتابگردان و روغن کلزا قیمت محصول را افزایش می دهد .

سازمان ایمنی غذایی اروپا اعلام کرده است که غذاهای حاوی روغن پالم می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند .در فرایند تصفیه، روغن پالم تحت حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می گیرد . در این درجه حرارت ،روغن پالم نسبت به سایر روغن های گیاهی مواد سرطان زای بیشتری تولید می کند با این حال، به مصرف کنندگان توصیه قطع مصرف مواد غذایی حاوی روغن پالم را نداده است زیرا مطالعات بیشتر برای ارزیابی سطح خطر مورد نیاز است.

تنها توصیه برای کاهش خطردر مصرف کنندگان ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متعادل و متنوع است .

ارسال شده در تازه ها

ارسال نظر

*

code