جستجو در سایت

هرگز روند درمان سرطان را متوقف نکنید

هرگز روند درمان سرطان را متوقف نکنید
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰

بر اساس جدیدترین نتایج تحقیقی که محققان دانشگاه کوئینز کانادا مابین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ انجام داده‌اند، توقف روند درمانی بیماران سرطانی حتی برای کمتر یک ماه نیز می‌تواند خطر وقوع مرگ برای آن‌ها را بین شش تا سیزده درصد افزایش دهد.

دانشمندانی که در جریان این مطالعات در دانشگاه کوینز مشارکت داشته اند برای بررسی نتایج علمی خود، سه نوع اصلی درمان سرطان یعنی جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) را که در درمان هفت نوع سرطان شایع از جمله سرطان مثانه، پستان، روده بزرگ، مقعد، ریه، دهانه رحم و سر و گردن (مجموع آمار شیوع این هفت نوع سرطان، ۴۴درصد از کل سرطان‌های شایع دنیا را دربر می‌گیرد) کاربرد دارد مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌اند.

در این راستا، مطالعات انجام شده حکایت از آن دارد که تاخیر در پیگیری هر کدام از این سه نوع شیوه درمانی-جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی- برای تنها چهار هفته می‌تواند خطر مرگ را در این بیماران با افزایش چشمگیری مواجه کند.در صورت توقف یا انجام نشدن درمان به شیوه جراحی، خطر مواجهه با مرگ بین ۶ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد. همچنین تاخیر در جلسات رادیوتراپی ۹ و تاخیر در ادامه جلسات شیمی درمانی نیز ۱۳ درصد خطر مرگ در افراد را افزایش می‌دهد.

بر اساس الگوی علمی که این دانشمندان توانستند طی مطالعات بیست ساله خود به دست بیاورند، می‌توان گفت تاخیر دوماهه خطر مرگ را تا ۱۷ درصد، و تاخیر سه ماهه هرکدام از این روش‌های درمانی خطر مرگ را تا ۲۶درصد میان مبتلایان به این سرطان‌ها را افزایش خواهد داد.

منبع: روزنامه گاردین

ارسال نظر

*

code